Jelikož toho Ebay za poslední dobu hodně změnil, nemusejí být fotky ani text stejný. Pokud si nevíte s něčím rady, raději napište váš dotaz do komentáře. Jestli budu znát na váš problém odpověď, určitě ji brzy najdete v komentářích.
Pokud vám byl doručen email v tomto znění (Your eBay item sold!), gratuluji Vám k prvnímu prodeji na Ebay. Jelikož u každého nového prodeje nedojde k zaplacení ze strany kupujícího, tak jsem článek rozdělil na dvě části, protože v budoucnu budete určitě řešit i tento problém.
První část je tedy zaměřena, jak postupovat v případě prvního prodeje na Ebay. V druhé části se zaměříme, jaké kroky je potřeba provést u nezaplaceného zboží. Rozhodně k dokončení celé aukce je potřeba zboží doručit na adresu kupujícího. Ale začneme pěkně popořádku.
Zaplacená aukce
V prvé řadě si podívejte jestli bylo zboží zaplaceno. Pokud máte na Ebay nastaveno po zakoupení zaplatit okamžitě, obdržíte dva emaily. První doručený email je od Ebay. Mnohem důležitější je email od Paypalu, se zaplacenou částkou, adresou kupce, prodaným zbožím. Věnujte pozornost Note to seller (poznámce pro prodejce) i Shipping details (detaily dopravy).
Kupující může chtít vrátit přeplatek za dopravu, poslat zboží na jinou adresu, mít nějaké další požadavky k nákupu. U některých nákupů může být zboží zaplaceno, ale platba nebyla ještě připsána na Paypalu. V tomto případě sledujte váš Paypal, kde najdete všechny příchozí transakce. Také mrkněte jestli byla adresa potvrzená – confirmed. Pokud ne, věnujte chvilku odkud je prodejce a jaký má feedback. V zásadě to u 98% aukcí není problém.
Uložení a vedení aukcí
Mít pořádek v aukcích je základ celého prodeje. K tomu vám postačí obyčejný poznámkový blok z Pc (klasický texťák), kam si přidáte první aukci, cenu zboží, čistý zisk, adresu, kdy budete zboží posílat, sledovací číslo, popřípadě sledovací odkaz. Při prodeji do 100 předmětů za měsíc, je tento způsob naprosto dostačující.
Hledat rychle v texťáku můžete pomoci CTRL+F. Tato klávesová zkratka vám ušetří spoustu času kdekoliv jinde. Na konci každého měsíce je dobré udělat malý souhrn celkového prodeje. Zjistit kde se nachází prodané zboží, jaké zboží se dobře prodávalo, co je potřeba vylepšit v aukcích, projít si ceny konkurence. Pořád je co zlepšovat.
Balení a odeslání balíků
Při balení věnujte maximální péči každému balíku. Jestliže posíláte v balíku několik kusů cenného zboží, doporučuji nafotit balík před zabalením i po zabalení s doručovací adresou. Váš balík by měl splňovat podmínky daného dopravce. Špatně zabalený i zvážený balík může dopravce odmítnout nebo naúčtovat doplatek. Doporučuji si prostudovat tyto informace.
Sledovací číslo balíku
Protože jsou někteří kupci pěkní vyčůránci, důrazně doporučují vložit sledovací číslo balíku od dopravce. Číslo přidáte na Ebay v kartě (Sold) prodaného předmětů pod popisem prodaného zboží Tracking number: Do druhého okénka přidejte dopravce a uložte přes save. Nepřidání sledovací čísla, mohou právě kupující pěkně zneužít.
Prodejce si otevře přes resolution center nový případ nedoručeného zboží. Vzápětí Ebay po vás bude chtít sledovací číslo, které pokud nedodáte, budete muset vrátit celkovou částku kupci. Takže kupující dostane plnou náhradu, včetně vámi poslaného zboží. Konečný výsledek je tedy 2:0 pro kupujícího.
Přidání komentáře
Prázdná prodejní karta nepůsobí vůbec věrohodně. Jestli kupující neudělí komentář jako první, pošlete mu zprávu, aby tak učinil. Přidání komentáře najdete na kartě Account – Feedback. K získání komentářů byl také věnován tento článek
Další články o Ebay najdete zde
Nezaplacená aukce
Hlavní důvod, proč vůbec řešit nezaplacenou aukci, jsou stržené poplatky z dané aukce. Poplatek je 10 procent z celkové ceny zboží. Zkuste prodejci prvé řadě poslat fakturu s celkovou cenou zboží i dopravy. Vše najdete pod kartou sold. Rozklikněte ∇ a přes send invoice vše zašlete kupci. Vzápětí můžete prodejce kontaktovat a zeptat se, jestli má vůbec o zboží zájem. Pokud nedojde k žádné akci ze strany kupce, použijte Resolution center.
Existuje však ještě jedna možnost, jak postupovat v případě nezaplaceného zboží, která ušetří váš čas. Postup je následující: V levém rohu nahoře najeďte myší na vaše jméno a klikněte na nastavení účtu – Account settings.
Ve třetí kartě z leva klikněte na účet-Account klikněte na Site Preferences. Za pomoci CTRL+F dejte hledat Unpaid Item Assistant. Pokud tento postup hledání neznáte, určitě si ho brzy oblíbíte.
Nechcete-li používat hledání přes CTRL+F, tak Unpaid Item Assistant najdete za polovinou stránky. Odklikněte Shou a editaci nezaplacené položky. V této sekci zaškrtněte Yes – I want Unpaid Item Assistant to open and close cases on my behalf – Otevřete případ, pokud platba nebyla přijata.
Dále lze nastavit po jaké době má být otevřená nezaplacená aukce. Na výběr je od 2 dnů, až po 32. Já mám nastaveno 4 dny. Optimální doba je určitě do těch 8 dnů, jelikož prodejce pokud nezaplatí rovnou, tak z 97% případů stejně k zaplacení nedojde.
Ještě je možné nastavit, jestli má být znovu vystavena nezaplacená aukce – Automatically relist the item when case is closed with no payment, kde já mám ne. Určitě je ale dobré odkliknout Automatically request for my Ebay Giving Works donation refund automaticky – automaticky zažádat o vrácení provize z nezaplacené aukce.
V poli Exclusion list můžete přidat všechny kupce na černou listinu, kteří u vás budou mít navždy stopku. Nezapomeňte vše uložit přes Save. Podle nastavené doby od prodeje, bude Ebay otevírat případy nezaplacených akcí automaticky.
Pokud si nevíte s něčím rady, napište komentář do příspěvku. V opačném případě, pokud vám článek pomohl, nezapomeňte jej ohodnotit, popřípadě dále sdílet. Moc děkuji.