Počet aukčních síní po celém světě je určitě pár stovek. Ty se vetšinou zaměřují buď na daný stát, nebo je mohou používat uživatelé z celého světa. Ne každá aukční síň dokázala tak rychle vyrůst jako čínský Aliexpress. Její oblíbenost velice rychle roste každým dnem. Úspěchy Alibaby a tedy i AliEpressu na finančních trzích i mezi zákazníky po celém světě ukazují, jak může i malá firma s obrovskou chutí do práce, rychle proniknout mezi nejlepší firmy na světě.
Za vším stojí společnost Alibaba
Tato čínská společnost vznikla v roce 1999. Společnost, celým jménem Alibaba Group Holding Limited, byla založena Jackem Ma. Dnes jsou podílníci v této nadnárodní firmě takové giganty jako je Yahoo nebo Softbank. Na burzu Alibaba Group vstoupila s velkým úspěchem v roce 2012. Dne 19. září 2014 byly akcie zapsány do New York Stock Exchange, kdy se hned při vstupu na burzu podařilo prodat akcie v celkové hodnotě 21,8 miliard dolarů.
Pro stabilitu čínského trhu a ekonomický růst samotné Číny jsou tyto platformy velmi důležité a vláda e-commerci podporuje. Čínský trh je velmi lákavým i pro evropské uživatele, kdy je e-commerce na mnohem nižší úrovni než v Číně a tak expanze Alibaby a Aliexpressu přinese užitek firmám i jednotlivcům.
Aliexpress je dceřiná společnost Alibaby
Aliexpress byl založen v roce 2010. Funguje na platformě s označením B2B, který spojuje malé činské podniky a zákazníky po celém světě na mezinárodní online úrovní. Po dobu jednoho roku bylo možno své platby zaplatit pomocí Paypal, tuto spolupráci však obě společnosti ukončily v roce 2011 . Číňané nakupovat na Aliexpress nemohou. Pouze prodávat, ale k tomu je potřeba členství, které je samozřejmě placené.
Sídlo firmy je v Hangzhou a za pět zde proběhly obchody v hodnotě $24,8 miliard. Počet transakcí se od roku 2010 znásobil až pětkrát.V této době se AliExpress stal nejnavštěvovanější webovou stránkou v Brazílii, dle statistiky Alexa.com. Nejvyšší návštěvnost tohoto webu je z Ruska. To co přitahuje všechny uživatele z celého světa, je široká nabídka zboží, opravdu nízké ceny a povětšinou poštovné zdarma.
Čína jako největší výrobce spotřebního zboží, nyní spolupracuje největšími giganty, až po malé podniky a podnikatele. V tom jí nemůže žádný stát konkurovat. Bude zajímavé sledovat o kolik Alibaba a další dceřiné společnosti porostou v průběhu příštích let.