Aukro od založení po současnost

Představovat český obchodní portál Aukro je zcela zbytečné. Za 13 let působení si Aukro vybudovalo pevné místo na českém trhu. Už to není malý web z několika tisíci položkami na prodej, ale mega obchodní portál, kde se v průměru prodá každou minutu 23 produktů. Za den je to 32864 a roční průměr se pohybuje podle statistik okolo 12 milionů. V současnosti je na Aukru více jak 3 800 000 registrovaných uživatelů.

Časová osa 

Aukro bylo založeno v srpnu roce 2003. Byl to další projekt společnosti Payback, která se tímto krokem rozhodla zopakovat úspěch, jehož dosáhla s aukční síní Allegro.pl. v Polsku, a později v Maďarsku i Rusku. V ČR se mu za velmi krátkou dobu působení podařilo několikanásobně předstihnout všechny konkurenty, jak v počtu aktivních uživatelů, tak i v počtu předmětů vystavených k prodeji.

Hlavním důvodem rychlé rostoucí popularity Aukra byla velká reklamní kampaň. Aukro nabízelo za každého nově registrovaného uživatele 300 Kč a 10 korun za proklik na banner. To bylo v té době (vlastně je i dnes) něco nevídaného a spousta partnerů si přišlo na pěkné peníze. V současnosti je partnerský program Aukra ukončený.

V roce 2008 začalo Aukro s televizní reklamou a zavedlo program na ochranu kupujících. V anketě Křišťálová Lupy, která oceňuje nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého internetu, získalo Aukro v kategorii E-shop 1 místo i navzdory tomu, že není klasickým e-shopem. Kompletní výsledky jednotlivých ročníku najdete na webu Křišťálová Lupa.

Během dalších tří let toto prvenství zopakovalo. Za zmínku stojí i 1 umístění v soutěži Obchodník roku v roce 2009/10/11. O rok později bylo na Aukru už 1 milion registrovaných uživatelů. Otevřelo možnost prodeje profesionálním prodejcům, u kterých mohou kupující vrátit či reklamovat zboží jako v e-shopu.

V roce 2010 umožnilo Aukro registraci všem nezletilým od 15 do 17 let. Nezletilí mohou na Aukru volně obchodovat, budou však omezeni maximální částkou 3000 Kč a nebudou mít přístup do kategorií jako erotika, automobily nebo zbraně. Po dosažení věku 18 let jsou ikona i limity pro Junior účet automaticky odstraněny.

2011 Aukro nabídlo nakupování bez registrace, platbu kartou, i rychlý on-line převod PayU. Tento platební systém vyvolal za začátku velkou vlnu kritiky, ale časem ukázal všem pochybovačům jeho spolehlivost. V roce 2013 počet registrovaných zákazníků na Aukru přesáhl hranici 3 000 000.

Během deseti let působení Aukra na českém trhu zde zákazníci utratili 24 miliard korun. Aukro.sk bylo ukončeno a všechny účty slovenských uživatelů byly zrušeny a smazány. Slovákům nezbylo nic jiného, než se znovu zaregistrovat a začít zase o nuly 🙁

Začátkem roku 2016 Aukro představilo novou službu Aukrobot. Tento způsob prodeje je určen pro všechny zaneprázdněné uživatele Aukra, tak i neregistrované. Pokud chcete prodat nějaké zboží, ale nemáte čas na focení a vystavení aukce, postačí objednat odvoz zdarma. Objednávku můžete uskutečnit přes tento formulář nebo zavolat na telefonní číslo 840 100 300. Ve formuláři si navolíte pouze sytém prodeje. Poplatky za využití Aukrobota jsou následující:

do 29 Kč: 90 % z prodejní ceny

30 – 3 333 Kč: 30 % z ceny + 13 Kč

3 334 – 9 999 Kč: 20 % z ceny + 13 Kč

10 000 Kč a více: 10 % z ceny

Z poplatků je viditelné, že je Aukrobot výhodnější spíše u dražších věci, kde je provize menší. Z každé prodané věci posílá Aukrobot jednu korunu na charitativní organizaci Srdcerváči. Detailnější info k službě Aukrobot najdete na stránkách mobilmania.