Jak poslat balík kamkoliv z pohodlí domova

V důsledku mimořádné situace spojené s šířením viru COVID-19, došlo u České pošty k omezení, která se týká buď zkrácené otevírací doby nebo k úplnému uzavření některých pošt.

Všechny pošty mají omezeny hodiny pro veřejnost max. do 16.00 hod a zrušen víkendový provoz. Nejlépe je se informovat přímo u vaší pošty nebo mrknut na aktuální info od České pošty nebo si pročíst často kladené otázky, kde zjistíte ty nejnutnější informace.


Pokud potřebujete balík odeslat balík, nemusíte na poštu vůbec jezdit. Vše jde pohodlně vyřešit z pohodlí domova přes službu zaslat.cz. Vy doma pouze zabalíte balík a objednáte si podle libosti den odvozu. Ze všeho nejdříve je ale potřeba balík zabalit.

Pro posílání balíků není registrace nutná. Pokud však plánujete zasílat přes tuto službu častěji, určitě je nejlepší se zaregistrovat. Registrací získáte další výhody, které vám zpřehlední a zrychlí další objednávky.


Jak mam balík zabalit?

Pokud neposíláte balík poprvé nebo ho již máte zabalený, můžete klidně tento bod přeskočit. Při balení balíku byste v zásadě měli vycházet podle hodnoty a váhy posílaného zboží. Ochranná vrstva musí být dostatečně silná, aby zboží v balíku přečkalo doručení bez jakéhokoliv porušení.

Například když třeba chcete poslat balík do zahraničí, vznikají mnohem větší rizika, než je to v případě tuzemské dopravy. Vnitrostátní doprava je globálně propojena několika přepravními společnostmi. Kvalita každé z nich nemusí být zrovna na špičkové úrovni.

Nezapomeňte použít co nejvíc vnitřního polstrování, jako je bublinková fólie nebo pěna, tak, aby se předměty v balíku volně nepohybovaly ani při prudším pohybu.

Každá vrstva polstrování je další vrstvu ochrany. Doporučuje se minimálně 5 cm od stěn krabice. Jako nouzové řešení můžete použit dobře zmačkané noviny.

Důkladně oblepte dostatečně silnou páskou všechny spojované díly a klopy, aby se balík nemohl otevřít. Doporučujeme oblepit i hrany balíku a starší pásky, pokud je krabice již použitá. V případě těžké zásilky oblepte balík na více místech kolem dokola.

Balení sice zabere nějaký ten čas, ale v konečném výsledku dobře zabalený produkt poskytuje skvělý první dojem. Také může vést k lepší zpětné vazbě (pokud jste obchodník), k lepšímu hodnocení obchodu a nakonec i k dalším prodejům.

Lidé moc rádi vybalují nové zboží a pokud je vše v pořádku, z pravidla se vrací zpátky. Sami určitě ten pocit znáte. Nezapomeňte také odstranit všechny staré štítky od přepravců a staré adresy.

To je z důvodu, že zásilky procházejí automatickými třídičkami a starý štítek může způsobit zdržení zásilky a v krajním případě i ztrátu.

V případě, že se z důvodu starého štítku nezdaří doručení, zákazník nemá právo na refundaci. Napište perem nebo tužkou na balík adresu příjemce.

I když řidič přiveze vytisknutý štítek, tak v případě poškození štítku má přepravce záložní informace. Také vám to ulehčí nalepování štítku a zabrání omylu, pokud budete posílat balíku více. Na balík můžete také napsat referenční-zásilkové číslo.


Jak zjistím cenu dopravy?

Je to velice jednoduché. Na této hlavní straně zadáte potřebné údaje. Tedy vaši i doručovací adresu kam si přejete balík odeslat, velikost balíku, a kdy si přejete balík vyzvednout.

Systém zaslat je výborně propracovaný a snadno vám napoví město, pokud třeba zadáte jenom poštovní směrovací číslo nebo ulici. Vše je tak vyplněné opravdu během chviličky.

Po vyplnění můžete ihned vidět cenu. Pokud si přejete balík poslat na dobírku, kdy vám příjemce zaplatí po obdržení vašeho balíku, tak i zde je to velice jednoduché.

Po zvolení balíku na dobírku je nutné ve třetím kroku u upřesnění adres a kontaktů na odesílatele a příjemce přidat do kolonky číslo účtu a variabilního symbolu.

Na váš účet budou potom do jednoho týdne připsané peníze. Variabilní symbol vyplňovat nemusíte, to záleží jen na Vás. Eshopy jej vyplňují, aby si následně spárovaly platby s objednávkou.

U příjemce se dobírka vybere standardně v hotovosti, nicméně vzhledem k aktuální situaci je nyní možná platba pouze kartou. Dobírku si již v prvním kroku můžete navýšit o poštovné nebo jej rovnou můžete zadat do celkové ceny.


Výběr dopravce a porovnání cen

V tomto kroku si vyberete dopravce. Zkontrolujte, zda vámi vybraný přepravce vyžaduje tisk štítku. Většina nabízených přepravců přiveze vlastní štítek a nalepí ho na balík při převzetí. Na tomto štítku je již vytisknutá adresa příjemce.

výběr dopravce

V případě nutnosti tisku si vytiskněte štítek a přilepte jej na dobře viditelné místo na horní části balíku. Pro větší jistotu můžete vytisknout kopii a vložit ji do balíku.


Kontrola adresy a doplnění telefonního čísla

V předposledním kroku před platbou přidáte telefonní kontakt na vás i příjemce, které musíte povinně přidat. Nezapomeňte, že je důležité uvést místní telefonní číslo v dané zemi.

V opačném případě není zajištěno, že řidič bude příjemci při doručení volat. Můžete také přidat email na příjemce. Ten bude mít ihned přehled, že byla od vás zásilka zaplacena a čeká jenom na vyzvednutí dopravcem.


Možnosti zaplacení

Platbu za přepravu je nutné provést předem. Není tedy možné platit až po převzetí zásilky. Nicméně platebních možností nabízí zaslat.cz hned několik. Můžete zvolit platbu převodem, platební kartou, Go Pay peněženku, Super Cash nebo Paypal.

Určitě nezapomeňte na to, že pokud má být balík doručen podle předběžného termínů, musí být také zaplacen do termínu, který najdete úplně vespod.


Vyzvednutí kurýrem a doručení balíku

Vámi určený den vyzvednutí budete informování přes email i řidičem vybrané přepravní společnosti. Po vyzvednutí na vámi vybrané adrese můžete balík sledovat na této adrese. Jakmile bude balík doručen, budete informováni na email.